Daar gaan we weer - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marjolein Huissen - WaarBenJij.nu Daar gaan we weer - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marjolein Huissen - WaarBenJij.nu

Daar gaan we weer

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

28 Juni 2013 | Nederland, Amersfoort

Status....

- gewicht....weer aardig op peil
- vitamines en mineralen.....weer aangevuld
- spiermassa....is er weer een beetje
- centjes....weer wat verdiend
- haar....een stuk minder dood
- familie en vrienden....(bijna) allemaal weer gezien en gesproken

Conclusie: het is weer tijd om weg te gaan!

Morgen vertrek ik voor (maar) 3 maanden naar Ethiopie. Ga daar werken in een government ziekenhuis in een klein plaatsje, Gedo (ongeveer 180 km ten westen van Addis Abeba, de hoofdstad). Ga het niet opzoeken via Google, want dan krijg je allemaal oorlogsbeelden te zien. Er is namelijk ook een streek in Somalie die Gedo heet. Maar het is rustig waar ik heen ga.

Verder kan ik nog niet heel veel concrete info geven over hoe en wat het daar is. Alleen dat ik op grote hoogte ga leven (2500 m) en dat het heerlijk regenseizoen is. Wel een groot voordeel....geen muskieten :-)

Mijn werk is dit keer wat meer afgebakend. Ga werken in met name de obstetrie/gynaecologie (verloskunde etc). In het ziekenhuis ga ik eerst beoordelen hoe het daar nu is, wat er goed gaat wat niet, wat is er nodig, etc. Hierna ga ik daarop inspringen dmv trainingen, assisteren bij het werk, etc.

Heb er heel erg veel zin in! Nieuw land, nieuw cultuur, het werk doen waar mijn passie ligt. Vorige keer was ik niet zo consistent in het plaatsen van berichtjes, maar ga weer een poging wagen.

Tot snel!

  • 28 Juni 2013 - 21:13

    Eline:

    Heel veel succes in je werk daar. Goede reis en tijd toegewenst.

  • 28 Juni 2013 - 23:38

    Wim:

    een goede tijd gewenst, leef je passie! Voor wie ga je werken?
    Groeten

  • 29 Juni 2013 - 03:26

    Janneke Don:

    He marjolein. Heel veel succes daar! Super wat je doet zo! God bless!

  • 29 Juni 2013 - 14:06

    Ezra:

    ik hoop dat je het er weer fijn hept
    en hoop dat je er veel mensen kan helpen

    tot later

  • 29 Juni 2013 - 16:03

    Sara Van Bennekom:

    hey lieve marjolein

    ik wens je heel veel succses. en dat je veel mensen kan helpen.
    en ik hoop voor je dat je over 3 maanden weer vrolijk naar nederland komt.


    heel veel liefs van saartje banbaartje

  • 01 Juli 2013 - 10:25

    Renee:

    Haaa Marjolein,

    geniet zoveel als je kunt! En laat je snel iets van je horen? Ben heel nieuwsgierig hoe Ethiopie is!

    X R

  • 01 Juli 2013 - 22:37

    Jessica:

    Heel veel succes en plezier daar! Hoop dat je inmiddels veilig aangekomen bent. Geniet! x

  • 02 Juli 2013 - 00:03

    Hieke:

    Weer een nieuwe uitdaging.
    Een goede/fijne tijd gewenst en we lezen wel hoe het gaat.
    Groetjes.

  • 03 Juli 2013 - 15:37

    Hanneke:

    Waar blijven de eerste foto's Marjolein?? Fijn dat je goed bent aangekomen. Hopeljk ben je snel gewend!Hou ons op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 60640

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 01 April 2016

Maternal Health, Bahir Dar, Ethiopia

01 December 2013 - 26 Juni 2014

Maternal and neonatal health care in Afar Ethiopia

29 Juni 2013 - 10 Oktober 2013

Maternal and newborn care in Ethiopia

17 Maart 2012 - 30 November -0001

My year in Sierra Leone

Landen bezocht: