Back to basic - Reisverslag uit Gēdo, Ethiopië van Marjolein Huissen - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Gēdo, Ethiopië van Marjolein Huissen - WaarBenJij.nu

Back to basic

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

06 Juli 2013 | Ethiopië, Gēdo

Na een paar heerlijke dagen in Addis Abeba, zit ik nu op mijn plekje…in the middle of nowhere. Addis was erg luxe, erg fijne stad waar ze echt alles hebben. De overgang naar Gedo is daarom extra groot. Want ik heb er letterlijk een kamer met een bed en dat is het wel  Veel meer heb je natuurlijk ook niet nodig.

Ben de enige blanke in het dorp en dat zorgt voor veel hilariteit. Ben nu 1x alleen naar de markt gelopen en iedereen begint heel hard te lachen. Of dat nu komt door mijn mooie zilveren rubber laarzen of gewoon omdat ik wit ben….geen idee. Want vragen kan ik het niet. Alleen paar mensen van de staf spreken Engels, de rest of Amharic of alleen de taal van de streek, Orompharic. En kan er tot nu toe echt niets van bakken. Maar met handen en voeten komen we een heel eind.
Over die rubber laarzen….de uitvinding van de eeuw. Het is namelijk regenseizoen en aangezien er geen geasfalteerde wegen zijn, is het 1 grote modderzooi. Verder is het aardig koud en zit ik regelmatig letterlijk tussen de wolken. Grootste gemis is wel dat er geen water is. Regeling wordt: 1 emmer om regenwater op te vangen voor de wc doorspoelen etc en 1 emmer met water uit pomp wat als het goed is iemand elke dag voor me gaat halen. En 1x per week naar de dichtstbijzijnde stad, Ambo, om daar te douchen (warm). Daar moet ik ook internetten, want dat kan ook niet in Gedo. Als ik dit schrijf, zit ik nog steeds de wachten op mijn douche, want opeens is er een probleem met de waterleiding en is er geen water meer. Heel hard duimen dat het straks gefixed is, want ben wel een beetje vies.
Volgende x meer over het ziekenhuis en/of het dagelijks leven.

P.s. mijn telefoonnr: +251 937642684 Mijn NL nr werkt ook gewoon, dus sms-en kan (hint hint ;-))

  • 06 Juli 2013 - 17:06

    Jessica:

    Wow, dat klinkt wel erg basic ja! Geniet van die wekelijkse warme douche dan. Heel veel succes en plezier daar! X

  • 06 Juli 2013 - 23:06

    Mirjam :

    Respect voor jou Marjolein! Hoop dat het een mooie tijd wordt!

  • 13 Juli 2013 - 11:43

    Mayke:

    Dat is het echte werk! :) succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 60674

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 01 April 2016

Maternal Health, Bahir Dar, Ethiopia

01 December 2013 - 26 Juni 2014

Maternal and neonatal health care in Afar Ethiopia

29 Juni 2013 - 10 Oktober 2013

Maternal and newborn care in Ethiopia

17 Maart 2012 - 30 November -0001

My year in Sierra Leone

Landen bezocht: